מהחי
ירקות ופירות
אגוזים וזרעים
דגנים קטניות ופסאודו דגנים
אחרים

איברים פנימיים

איברים פנימיים

אמ;לק – כן, מומלץ מאוד.

מידע כללי

איברים פנימיים מכילים ריכוזים גדולים של מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון ונוטריאנטים אחרים שיכולים לשפר את הבריאות שלנו בצורה משמעותית ווהרבה מהם נדירים יחסית בתזונה.

כבד בקר/כבש

הכבד הוא האיבר העיקרי שאחראי על נטרול רעלנים שבעל החיים פוגש. ולכן הוא מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון ושאר חומרים המגנים מפני רעלנים, תחשבו על זה כמו על חליפת עופרת להגנה מפני קרינה. כמו כן הכבד הוא גם מעבדת הכימיה העיקרית ולכן הוא מכיל גם כמות גדולה של מינרלים וויטמינים שונים. זו גם הסיבה שיש לו טעם חזק שהרבה אנשים לא יתחברו אליו. מומלץ לכולם

לב בקר

הלב הוא שריר שעובד באופן מתמשך והוא מכיל חומרים כמו חומצה אלפא ליפואית, קו אנזים קיו 10 ועוד נוגדי חמצון. מומלץ לכולם

כליות עגל

כליות הן די דומות לכבד מבחינת התכונות שלהן אולם בעלות טעם חזק יותר. יש להשרות אותו במים עם חומץ או בנוזל אחר כלשהו לפני הבישול כדי למנוע טעמי לוואי לא נעימים. מומלץ לכולם, אבל פחות שכיח.

מוח עגל

מוח הוא בשר מאוד שומני, מכיל כמות גדולה של כולסטרול ושומנים חיוניים. מאוד מומלץ לאנשים שחסר להם שומנים חיוניים. יש צורך לחלוט ולקלוף את השכבה החיצונית לפני הבישול הסופי. מומלץ למי שחסר שומן או לבעלי כולסטרול נמוך.

טחול

מכיל הרבה ברזל אבל די דל בשאר המינרלים, לכן לרוב יהיה פחות מומלץ בהשוואה לכבד. אבל עדיין מעולה, במיוחד בגלל שהגרסה הממולאת מכילה איברים פנימיים נוספים לרוב. לא חובה.

ריאות

לא הצלחתי למצוא מספיק פרטים, למיטב ידיעתי אין בהם שום דבר חיוני. מיותר.

לשון

נחשב באופן מסורתי לחלק מהאיברים הפנימיים, אבל לא מכיל כמות או מגוון של נוטריאנטים כמו איברים פנימיים אחרים ברשימה. אבל עדיין מדובר בנתח מאוד עשיר בג’לטין ולכן מומלץ.

כבד עוף/ברווז

מכיל יותר ברזל, אבל נספג פחות טוב ביחס לכבד בקר עקב הרכב המינרלים השונה. אבל מכיל הרבה יותר ויטמין קיי2. גם בעל טעם עדין יותר. מומלץ מאוד.

כבד דג

מכיל הרבה ויטמין די, ויטמין איי וויטמין קיי2. כמו גם יוד וסלניום. מומלץ מאוד, במיוחד למי שאוכל פחות דגים.