מהחי
ירקות ופירות
אגוזים וזרעים
דגנים קטניות ופסאודו דגנים
אחרים

פירות ים* | סרטנים* | צדפות*

אמ;לק – פירות ים מכילים כולסטרול ומינרלים חשובים לבריאות. מומלץ לשלב בתזונה של מי שלא נמנע מטעמי כשרות.


מידע כללי

להבדיל מבשר חזיר שאין שום בעיה בריאותית בכך שהוא לא חלק מהתזונה של מרבית הציבור בישראל, פירות ים מכילים חומרי תזונה חשובים.
פירות ים מכילים כולם יוד שהוא מינרל שהוא חסר מאוד בתזונה הישראלית שלא אוכלת מספיק מזון מהים. בנוסף גם מיקרו מינרלים שונים ובעיקר סלניום שגם הוא חסר בתזונה של מרבית האנשים.
מעבר לכך במזון מהים יש גם לרוב אומגה 3 איכותי וחלבון קל לעיכול.

זיהום בים

לצד ריבוי היתרונות בצריכת מזון מהים יש גם זיהום הולך וגובר של הים במתכות כבדות וכימיכלים נוספים. באופן עקרוני היתרונות עולים על החסרונות בפירות ים, ולא צריך להימנע מהם בשל פחד מרעילות. כמובן שישנו שוני גדול בהתאם לאזור הגידול והדיג ברחבי העולם ורצוי לקנות פירות ים ממקורות איכותיים ואזורים נקיים יחסית.

סרטנים

סרטנים מכילים מעבר לחלבון והשומן מסוג אומגה 3 גם כולסטרול שהוא נוטריאנט נוסף שמצוי בחוסר אצל אנשים רבים (למרות שיש לנו יכולת מסויימת לייצר אותו). משרימפ ועד לובסטר עם כל מה שבדרך.

רכיכות וצדפות

רכיכות מכילות את המקור העשיר ביותר של בי 12 במזון כלשהו. אכילת אויסטרים היא הדרך היחידה כמעט לקבל מינון טיפולי של בי 12 מבלי להשתמש בתוספים. לא שיש בעיה עם תוסף.
בגלל שזה בעיקר שריר, הרכיכות מכילות כמות גדולה של מינרלים ונוגדי חמצון כמו חומצה אלפא ליפואית וקו אנזים קיו 10 (שנמצאים גם בלב בקר במינון יפה).