מהחי
ירקות ופירות
אגוזים וזרעים
דגנים קטניות ופסאודו דגנים
אחרים

בוטנים | חמאת בוטנים

אמ;לק – בוטנים אינם חלק מתזונת הפליאו.

חלבוני הבוטנים

הרבה אנשים, אוכלים בוטנים כחטיף דל פחמימה ונטול גלוטן. לבוטנים יש אחוזי שומן וחלבון גבוהים וכמות פחמימות יחסית נמוכה, מה שהופך אותם לקטניה מיוחדת. כן, בטונים אינם אגוזים מקדמיה או פקאן אלא קטניה, כמו חומוס או עדשים.
החלבון בבוטנים נחשב מאוד אלרגני והוא יכול להיות להיות מקושר למגוון תגובות אלרגיות קלות (אדמומיות, גרד, ליחה וכו’) עד חמורות (אלגיה מסכנת חיים).

שומן הבוטנים

גם השומן שבבוטנים מכיל חומרים פרו דלקתיים עם שומנים רב בלתי רוויים מסוג אומגה 6 רבים. זו הסיבה ששמן בוטנים וחמאת בוטנים המשמשים כבסיס למגוון מאפים דלים בפחמימות אינם מומלצים לאכילה באופן קבוע.

בעיות נוספות

כאילו שכל זה לא מספיק, הרבה פעמים מתלבשים על בוטנים עובשים במהלך שרשרת הייצור ומגבירים את התגובות האלרגיות שלהן מאכלי בוטנים גורמים. יש הסבורים שזו הבעיה האמיתית היחידה של בוטנים, אולם זוהי רק הקצפת על העוגה.

בשורה התחתונה – לא מומלץ ולא פליאו

פרסם תגובה

השאר תגובה