נמנעים מקלוריות ריקות וקלוריות עודפות

זוכרים שבחלק הראשון דיברנו על כמה שחשוב לאכול מזון עשיר בנוטריאנטים? אז כאן אנחנו מדברים על הצורך להימנע מההפך.
קל יותר לאכול כמות גדולה ומוגזמת ממאכלים שמכילים הרבה קלוריות ומעט נוטריאנטים, ולאחר האכילה גם מרגישים עייפים יותר ורעבים שוב מוקדם יותר, מה שמוביל למעגל של השמנה וחוסרים תזונתיים.
במקרה שזה לא היה ברור, קלוריות ריקות ולא מזינות אלו כוללות בעיקר סוכרים, קמחים ושמני זרעים.

רעב על בטן מלאה

זהו מצב ייחודי לעולם המערבי בו אנשים נמצאים בעודף קלורי ועודף משקל עם כל ההשלכות הבריאותיות השליליות של המצב. ובו זמנית גם סובלים מחוסרים תזונתיים שמקושרים גם הם להרגשה גרועה ולבריאות לקוייה.

קיזוז קלוריות

מסיבה זו אנשים שמתייחסים לקלוריות בלבד מתקשים לרזות. כי אם אכלתי עוגה (עם הרבה קלוריות משמן גרוע, סוכר וקמח) וגם לא אכלתי ארוחה (עם נוטריאנטים מגוונים) אהיה רעב יותר ובריא פחות. במיוחד אם אחזור על המעגל הזה של אכילה נוספת של מאכלים עשירים בקלוריות ולא מזינים.

רעב ושובע תקינים

כאשר אוכלים תזונה המכילה שפע של נוטריאנטים מגוונים קל יותר לאכול על פי תחושת הרעב והשובע ולהימנע מאכילה מוגזמת.

עד כאן לגבי ההסברים המדעיים, ניסיתי לשמור על המדריך הזה מאוד פשוט ולא מסובך.עכשיו תמשיכו לחלק הבא בו נדבר על איך התזונה הזו צריכה להיראות בפועל.